تاریخچه مدیریت امور آموزشی

1404/7/10 0:0
مرکز آموزشی-درمانی شهید صادق گنجی برازجان، فرآیند آموزشی خود را از سال ۱۳۸۹ با یک نیروی متخصص آغاز کرد و امروز با گذشت بیش از یک دهه، به مجموعه‌ای پویا با سه کارشناس مجرب و چهار حوزه تخصصی آموزش تبدیل شده است.

🔰 تاریخچه و سیر تکامل مدیریت امور آموزشی

مرکز آموزشی-درمانی شهید صادق گنجی برازجان، با هدف تربیت نیروهای متخصص و ارتقای سطح آموزش علوم پزشکی، از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را با یک کارشناس آموزش آغاز نمود. این واحد آموزشی در گذر زمان، با توسعه زیرساخت‌ها و افزایش نیروی انسانی متخصص، هم‌اکنون با سه کارشناس مجرب و در چهار حوزه تخصصی به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازد.


🏥 حوزه‌های آموزشی فعال در مرکز:

۱. آموزش جراحی

از سال ۱۳۹۲، بخش آموزش جراحی به‌صورت مستقل در طبقه پنجم بیمارستان فعالیت خود را آغاز کرد.
امکانات و فضای آموزشی:

  • کلاس درس مجهز به وایت‌برد، سیستم رایانه، دیتا پروژکتور و نمایشگر

  • سالن کنفرانس با ظرفیت مناسب

  • اتاق استراحت پزشکان

  • دفتر مدیر گروه و کارشناس آموزش جراحی

۲. آموزش داخلی

این بخش از سال ۱۳۹۳ به‌صورت مستقل در طبقه ششم بیمارستان راه‌اندازی شد.
ویژگی‌های فضای آموزشی:

  • کلاس‌های آموزشی با تجهیزات دیجیتال

  • سالن کنفرانس و اتاق استراحت ویژه پزشکان

  • دفتر مدیر گروه و کارشناس آموزش داخلی

  • کلاس اختصاصی برای دستیاران سال آخر در طبقه سوم

۳. آموزش اطفال

بخش آموزش کودکان از سال ۱۳۹۴ در طبقه دوم فعالیت خود را آغاز نمود و در اسفند ۱۳۹۵ با اضافه شدن یک کلاس دیگر، گسترش یافت.
ساختار آموزشی:

  • کلاس‌های آموزشی با امکانات سمعی‌بصری

  • سالن کنفرانس و اتاق استراحت پزشکان

  • دفتر مدیر گروه و کارشناس آموزش کودکان

۴. آموزش زنان

از سال ۱۳۹۶، بخش آموزش زنان در طبقه چهارم بیمارستان به‌صورت مستقل آغاز به کار کرد.
امکانات موجود:

  • کلاس آموزشی با تجهیزات مدرن

  • سالن کنفرانس و اتاق استراحت

  • دفتر مدیر گروه و کارشناس آموزش زنان


📈 تحولات و دستاوردهای آموزشی:

  • توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی از سال ۱۳۸۹ تاکنون

  • تجهیز کلیه کلاس‌ها به سیستم‌های نمایش پیشرفته

  • ایجاد محیطی پویا و یادگیرنده برای اساتید، دستیاران و دانشجویان

  • استقرار ساختار مدیریت آموزشی متمرکز در چهار حوزه تخصصی اصلی

این مرکز همواره در راستای مأموریت خود یعنی “آموزش، پژوهش و خدمات درمانی مبتنی بر استانداردهای ملی” گام برمی‌دارد.

 
 
 
 
 
 


تاریخ بروز رسانی:   10 مهر 1404

تعداد بازدید:   ۱

 


چاپ
< >